Turbodoładowanie programu Adobe Media Encoder
Koduj do H.264 video aż do 5 razy szybciej z maksymalną jakością !
Jeżeli dostarczasz pliki formatu H.264 do sieci, urządzeń mobilnych, TV Apple, i na dyski BluRay to pewnie wiesz jak czasochłonny i uciążliwy jest proces kodowania do tego formatu. Aby uzyskać pliki dobrej jakości używając tylko kodowania programowego musisz niestety liczyć się ze stratą czasu. Czasami nawet gotowi jesteśmy poświęcić jakość materiału aby zyskać na czasie.
Z technologią Matrox MAX już nigdy nie będziesz zmuszony rezygnować z jakości lub patrzyć niecierpliwie na zegarek . Szybko i w prosty sposób utworzysz pliki H.264 z każdego źródła wideo SD, HD i nawet plików RED aż do 2K Nie musisz uczyć się obsługi nowych aplikacji aby osiagnąć upragniony efekt. Technologia MAX jest bowiem zintegrowana z programem Adobe Media Encoder na PC. Na komputerach Mac Adobe Media Encoder używa technologii Matrox MAX zintegrowanej z kodekiem QuickTime.
Praca z Adobe Media Encoder i Matrox MAX dla komputerów PC
poprzez Adobe Media Encoder bezpośrednio z osi czasu Adobe Premiera
gdzie można exportować całe sekwencje do plików H.264 używając funkcji Matrox export.
Sa dwie kategorie zdefiniowanych ustawień (presetów) - Matrox MP4 oraz Matrox H.264 Blu-Ray oczywiściemożna wprowadzać własne ustawienia.
Gotowe ustawienia Matrox MP4
Ustawienia Matrox MP4 sa używane dla plików H.264 przeznaczonych do publikacji w internecie na You Tube, Apple TV czy też w urządzeniach mobilnych takich ja iPhone i iPod.
Zdefiniowane ustawienia Matrox Blu-ray
Ustawienia Matrox H.264 Blu-Ray są
używane do tworzenia kompatybilnych z Blu-Ray plików H.264.
Matrox MAX sprzętowo konwertuje palete kolorów z materiału SD do
HD podobnie jak robi konwersje z RGB do YUV aby uniknąć
przekłamań.
Pliki utworzone w programie Adobe Media Encoder obrabia się w
programach do authoringu w Adobe Encore lub Roxio Toast bez
ponownego kodowania. Aby uzyskać pliki Matrox H.264 gotowe do
replikacji dysków Blu-Ray należy ustawić parametr level poziom 4. Można
również używać ustawień level poziom 4.0 lub 4.1 jeżeli chcemy
robić authoring i wypalać indywidualne kopie kompatybilne ze
stacjonarnymi odtwarzaczami Blu-Ray.
Zmiana ustawień
Presety pozwalają zmieniać i "tuningować" koprocesor MAX aby osiagnąć wymagania dostosowane do indywidualnego klienta. Można wybrać kodowanie ze stałą kompresją (CBR) lub ze zmienną kompresją (VBR) i następnie zmienić inne parametry w zalezności od potrzeb.
Stała kompresja CBR czyli pewniak
Wybierając kompresje stałą CBR mamy pewność iż każda klatka filmu bedzie miała taka samą jakość.Jest to pożądane ustawienie kiedy pliki wideo są dostarczana przez sieć posiadającą stałą szybkość przesyłu danych. CBR zapewnia wtedy stałą jakość odpowiednią do możliwości tego połaczenia sieciowego czy internetu. Idealne ustawienie gdy nie jesteśmy ograniczeni rozmiarem docelowego pliku H.264.
Zmienna kompresja VBR czyli sztuka kompromisu
Zmienna kompresja docelowo osiąga
średni bit rate. Matrox MAX ogranicza wtedy najlepszą możliwą jakość
każdej klatki i respektuje średni bit rate jaki został przez nas
wybrany.
Następuje analiza każdej klatki filmu ; w efekcie wiadomo która
klatka wymaga większej a która mniejszej kompresji.
Jest to preferowane ustawienie kiedy jesteśmy ograniczeni miejscem jaki ma zająć plik H.264,
lecz nie chcemy poświęcać jakości.
Parametry kodowanego materiału
Noise filtering oszczędza bity przez redukcje wysokich częstotliwości wideo
Hardware deinterlacing zapewnia wsoką jakość
kodowanego materiału : interlaced SD i 1080i source ,
sprzętowo usuwa interlace
Sample rate monitoring vweryfikuje zgodność z docelową kompresją
Data rate slider produkuje bardziej płynne lub mniej gwałtowne przejścia
Frame sizes można zmienić rozdzielczość klatki obrazu od 64x64 do 1920 x 1088.
Bit rates dostępna kompresja od 100 Kb/s do 50 Mb/s
Frame rates wybór szybkość klatki f 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 i 60
GOP structure możliwa jest zmiana struktury GOP
Profiles pozwala wybrać Baseline (CAVLC) i profil główny (CABAC).
Levels do wyboru zależnie od rozdzielczości i ilości klatek:
2.0, max 352×288@30.0
3.0, max 720×576@25.0
4.0, max 2,048×1,024@30.0
4.1, max 2,048×1,024@30..0
4.2, max 2,048×1,080@60.0
Matrox MAX porównanie szybkości kodowania przez Adobe Media Encoder na PC
Working with Adobe Media Encoder and Matrox MAX for Mac
Na komputerach MAC Adobe Media Encoder
rozpoznaje sprzęt Matrox MAX H.264 jako kodek Quick Time. Sa dwa
sposoby zgrywania plików Quick Time - przy stałej kompresji ze
stałą jakością oraz przy zmiennej kompresji zależnej od stopnia
skomplikowania każdej klatki obrazu , w tym wypadku jakość jest zmienna
zależna od kompresji. Można generować pliki
typu .mov używając zdefiniowanych ustawień Matrox Max lub też tworzyć własne ustawienia (presety).
Ustawienia parametrów
Noise filtering oszczędza bity przez redukcje wysokich częstotliwości wideo
Hardware deinterlacing zapewnia wsoką jakość
kodowanego materiału : interlaced SD i 1080i source ,
sprzętowo usuwa interlace
Frame sizes można zmienić rozdzielczość klatki obrazu od 64x64 do 1920 x 1088..
Bit rates dostępna kompresja od 100 Kb/s do 50 Mb/s
Frame rates wybór szybkość klatki f 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 i 60
GOP structure możliwa jest zmiana struktury GOP
Profiles pozwala wybrać Baseline (CAVLC) i profil główny (CABAC).
Levels do wyboru: 2.0, 3.0, 4.0, 4.1, i 4.2.
Quality slider pozwala zmienić pożądane parametry jakości, level, bit rate w zależności od skomplikowania kodowanego materiału
Powrót do opisu urządzenia |
||
|