1 2 3
4 5 5 7
Affordable HDMI/analog HD/SD video and audio I/O


Share |


Inteligentne urządzenie  I/O for Adobe CS6
Production Premium

Produkty firmy Matrox cieszyły sie od zawsze powodzeniem wśród montażystów wideo korzystających z oprogramowania Adobe.
Od roku 1995 roku sprzęt matroxa wydajnie wspomaga edycje w Adobe Premiere. poczynajac od zgrywania w czasie rzeczywistym, pierwszych efektów w czasie rzeczywistym czy  też exportu w czasie rzeczywistym aż do dzisiejszego wsparcia dla komputerów zarówno PC jak i Mac w jednym urządzeniu typu MXO2 . Matrox zawsze współpracuje "ręka w reke " z Adobe zapewniając wsparcie dla oprogramowania najnowszej  generacji. Zawsze znadziesz najwyższej jakości narzędzia które czynią prace bardziej kreatywną.

Sprzęt Matrox MXO2 jest jedynym  tak wszechstronnym rozwiązaniem na rynku które możesz używać wszędzie na komputerach PC lub Mac , wykorzystując złącza  Thunderbolt, PCIe lub  ExpressCard/34 - a wszystko to w jednym urządzeniu.

Łącznie z nowym Matroxem Mojito MAX jest to jedyne rozwiązanie I/O na rynku które koduje pliki do formatu H.264 do pięciu razy szybciej bez utraty jakości !

Wgrywa materiał, skaluje i wypuszcza na wyjścia w każdym formacie jaki potrzebujesz od analogu i HDMI do HD-SDI.Daje możliwość monitoringu audio 5.1 i 7.1 surround używając profesjonalnych połączeń.
Zamienia zwykły monitor HDMI w profesjonalne urządzenie do podglądu dzięki oprogramowaniu Matrox HDMI Calibration. Wykorzystaj specjalne właściwości tego sprzętu z programami Adobe Premiere Pro, After Effects, Photoshop, Media Encoder, Prelude, i  Encore.

Wykorzystaj maximum możliwości  Adobe CS6 Production Premium!

Adobe Premiere Pro

Efekty w czasie rzeczywistym  Matrox Flex CPU z oprogramowaniem  Adobe Premiere Pro

Matrox MXO2    wykorzystuje moc procesora CPU do wykonywania szerokiej gamy efektów  w czasie rzeczywistym. Efekty te mogą być wykorzystywane w czasie rzeczywistym także w AFTER EFFECTS dzięki zintegrowaniu MXo2 z tym programem. Jeżeli na osi czasu w Premierze mamy jakiś efekt FLEX CPU i skopiujemy za pomocą copy/paste do After effects to będzie on od razu widoczny. Jest to duża oszczędność czasu.

Korekcja koloru pierwszego poziomu w czasie rzeczywistym  

Korekcja koloru pierwszego poziomu jest efektem wyjątkowo ważnym dla wszystkich produkcji, czy to dla uzyskania ciągłości przy cięciu między ujęciami, zapewnienia poziomów bezpiecznych dla montażu broadcast, czy też żeby ustalić lub podkreślić określony wygląd. Korektor koloru pierwszego poziomu umożliwia podstawową kontrolę procentową parametrów. Trzy torowa korekcja kolorów umożliwia kontrolę regulacji poziomu koloru, cieni, odcieni pośrednich i odcieni najjaśniejszych, oraz kontrolę poziomu na wejściu i wyjściu.

Color correction
Kliknij aby powiększyć (22 KB)

Realtime proc amp controls

Matrox MXO2 pozwala  łatwo kontrolować cztery parametry obrazu – barwa, nasycenie, jasność i kontrast. Barwa pozwala Ci zmienić ogólny odcień obrazu. Nasycenie pozwala na dopasowanie ogólnego nasycenia koloru. Jasność i kontrast pozwalają na dostrojenie zakresu tonalnego wszystkich pikseli obrazu. Tych samych funkcji możesz także użyć do stworzenia specjalnych efektów, takich jak zmiana obrazu kolorowego na obraz czarno-biały w czasie rzeczywistym.

Realtime proc amp controls
Kliknij aby powiększyć  (22 KB)

Dopasowanie kolorów i ustawianie balansu kolorów w czasie rzeczywistym

Korekcję kolorów klipów można przeprowadzać przy wykorzystaniu dziewięciu parametrów powiązanych z poziomami czerni , tonów pośrednich i bieli. Możesz łatwo dopasować kolory lub ustawić balans czerni, bieli i szarości na podstawie ujęcia referencyjnego w jednym prostym kroku.

Color match
Kliknij aby powiekszyć (34 KB)

Reference

Match

Corrected

Kontrola poziomu wejść i wyjść w czasie rzeczywistym 

Przy wykorzystaniu widoku histogramu i kontroli poziomów, poziomy luminancji mogą być tak ustawione aby dopasować zakres dynamiki klipu. Na przykład jasne obszary mogą być dodatkowo rozjaśnione, a ciemne dodatkowo przyciemnione. Dostępnych jest pięć parametrów – poziomy czerni, bieli i poziom gamma na wejściu oraz poziomy czerni i bieli na wyjściu.

Input/Output level control
Kliknij aby powiekszyć (25 KB)

Realtime RGB curves control

Kontrola RGB  pozwala w szybki i naturalny sposób skorygować kolory w twoim projekcie . 

Realtime RGB curves
Kliknij aby powiększyć (11 KB)

Korekcja koloru drugiego poziomu w czasie rzeczywistym  

Korektor koloru drugiego poziomu jest zaawansowanym narzędziem używanym do dostrajania lub stworzenia dramatycznych efektów. Oferuje wszystkie kontrolki dostępne w filtrze korekcji koloru pierwszego poziomu z dodaną możliwością ograniczania obszaru działania efektu do określonego zakresu pikseli. Wybór pikseli może być oparty na kolorze lub poziomie jasności. Używając prostego narzędzia garbage matte, możesz także ograniczyć działanie efektu do określonego regionu. Zaznaczenie pikseli może być także odwracane.

Korektor koloru drugiego poziomu może być używany na przykład do zmiany koloru ubioru, pogłębienia koloru nieba znajdującego się w tle, lub do uzyskania efektu zbliżonego do jednej ze scen z filmu Lista Schindlera, w którym tylko jeden obiekt lub jedna osoba zachowują swoje kolory, podczas gdy reszta obrazu staje się czarno – biała

Secondary color correction
Kliknij aby powiększyć (34 KB)

Kluczowanie chrominancją i luminancją w czasie rzeczywistym 

 Matrox MXO2 udostępnia jedno z najlepszych rozwiązań do kluczowania chrominancją  w czasie rzeczywistym dostępnych na rynku. Pozwala na łatwe uzyskanie czystych ekranów niebieskich i zielonych, nawet dla materiału DV który nie był nagrywany w optymalnych warunkach oświetleniowych. Matrox Axio wykonuje próbkowanie Twojego materiału wideo do rozdzielczości 4:4:4:4 i wykorzystuje zaawansowane algorytmy redukcji szumów w celu zapewnienia ponadprzeciętnych rezultatów. Włączany za pomocą jednego przycisku automatyczny klucz inteligentnie nałoży zmiany z miękkimi krawędziami, eliminuje rozlania i pozwoli na zachowanie cieni. Jeśli wystąpi taka potrzeba, możesz jeszcze dodatkowo dopasować klucz za pomocą ręcznych kontrolek. Narzędzie do kluczowania chrominancją Matrox  MXO2  pozwala Ci na kluczowanie na każdym kolorze, nie tylko niebieskim czy zielonym. Pozwala Ci także na odwrócenie zaznaczenia i pokazanie wygenerowanej w ten sposób maski.

Realtime chroma key
Kliknij aby powiekszyć (40 KB)

 Narzędzie do kluczowania luminancją daje Ci kontrolę nad low clip, low gain, high clip, high gain, i przezroczystością.

Realtime luma key
Kliknij aby powiększyć (40 KB)

Zmiana szybkości w czasie rzeczywistym 

Możesz korzystać ze zmian prędkości w celu podkreślenia wyjątkowych momentów, wydłużenia czasu trwania ujęć aby dostosować je do czasu trwania komentarza lub podbicia efektu ujęć dramatycznych. Matrox MX.O2 pozwala Ci na stosowanie płynnego zwolnienia i przyspieszania z funkcją motion oraz na ramkach zmiennych.

Przenikania w czasie rzeczywistym

Matrox MXO2 wspomaga standartowe przenikania standard SMPTE wipes, oraz organic wipes ze zmiękczaniem krawedzi i kolorem.

Realtime transition
Kliknij aby powiekszyć  (37 KB)

Realtime move & scale

Efekt pozwala na użycie wielu 2D DVE jednocześnie w czasie rzeczywistym by uzyskać pożądany efekt PiP. Możemy także użyć efektu move i scale by animować wiele obrazów w tym samym czasie.

Skalowanie klipu SD na linii czasu HD 

Efekt uruchamiany przez naciśnięcie prawego klawisza myszy na klipie SD w projekcie HD i wybranie opcji "scale to frame" . Umożliwia skalowanie w czasie rzeczywistym klipów w SD do HD i oczywiście płynne odtwarzanie tych klipów w 1080i w 30 klatkach w NTSC i 1080 i w 25 klatkach w PAL. Ponadto przewidziane jest odwarzanie w czasie rzeczywistym klipów SD  576p lub 486p SD  apskalowanych do HD i mixowanych  na linii czasu 1080p. 

Skalowanie klipu HD na osi czasu SD

Efekt uruchamiany przez naciśnięcie prawego klawisza myszy na klipie HD na osi czasu HD i wybraniu opcji "scale to frame" . Odtwarza w czasie rzeczywistym klipy HD w projekcie SD i skaluje je do niskiej rozdzielczości w Palu czy też w NTSC.

Standardowe efekty i filtry Premiere Pro

Większaość standardowych efektów Premiera takie jako Przenikanie , Crop, Dip to Black, Black and White, Dissolve, i Additive Dissolve mogą byz używane w czasie rzeczywistyn na  Matroxie MXo2 w  SD. Efekty te są również przyspieszane sprzętowo w HD.

Filtr  timecode w czasie  rzeczywistym 

MXo2  zastępuje filtr Adobe Premiera timecode tak więc pracuje on w czasie rzeczywistym. Time code pozwala na generowanie i nakładanie na obraz wideo licznika czasu. Przydaje się bardzo gdy chcemy zaznaczyć dokładnie materiał, wykreować liste materiału do edycji lub też  dać klientowi materiał w takiej formie..

Realtime timecode
Kliknij aby powiększyć  (20 KB)

Matrox MPEG-2 I-frame kodek dla   Adobe Premiere Pro

Kodek Matrox MPEG-2 I-frame  jest to bardzo wysokiej jakości , bardzo efektywny kodek typu  8-bit 4:2:2  używany w celu zapewnienia komfortowej edycji  bardzo skompresowanego materiału typu HDV, AVCHD, i  XDCAM HD. 

Kompresja kodeka jest zmienna w granicach od  50 do  300 Mbps,  zapewnia to idealną jakość dla każdego klipu , a jednocześnie materiał można obrabiać szybko nawet na wolniejszej stacji roboczej. Pliki HD w tym formacie obrabia się tak "lekko" jak pliki DV !



      Może być używany w Adobe Premiere Pro na cztery sposoby:

  1. Jako full-raster  kodek do zgrywania z SDI lub analogu
  2. jako format do edycji formatów bardzo "czasochłonnych"  dla procesora typu AVCHD  aby uzyskać maximum jakości i dobrą edytowalność projektu
  3. jako kodek do renderingu aby uzyskać wysoką jakość plików zgrywanych lub exportowanych na taśme 
  4. jako efektywny  kodek do archiwizacji materiału który możemy kiedyś użyć w przyszłosci

Deck control

W połączeniu ze sprzętowym portem RS-422 w produktach Matrox SDI/IO możliwe jest sterowanie tradycyjnymi urządzeniami wykorzystującymi taśme dla dokładnego zgrywania poklatkowego lub exportu materiału na taśme z perfekcyjną synchrtonizacją  A/V.
Sterowanie takim sprzętem (np analogowy Beta Cam) z poziomu Adobe Premiera jest bardzo dużym udogodnieniem.  Na komputerach Mac funkcja ta umożliwia łatwe zgrywanie materiału do kodeka Matrox MPEG-2 I-frame codec lub 8- lub  10-bitowego kodeka QuickTime .
Na komputerach PC dostępne jest proste zgrywanie do kodeka  Matrox MPEG-2 I-frame lub do  nieskompresowanego kodeka Matrox 10-bit aby mieć gotowy do pracy materiał w Adobe Premiere.

Smooth file-based workflows

Urządzenia Matrox I/O korzystają z silnika  Adobe Mercury Transmit engine  aby monitorować i umożliwiać  podgląd materiałów formatu RED, XDCAM lub P2. Podczas edycji możesz zobaczyć swój projekt na monitorze BROADCAST lub na tanim panelu z wyjściem HDMI. Wystarczy wstawić plik na oś czasu i nacisnąć Play. Kiedy skończysz edycje projektu mozesz zgrać materiał bezpośrednio na wyjścia SDI lub analogowe .

Closed captioning support on the Mac

Matrox SDI I/O devices provide HD-SDI closed captioning support using the patent-pending Matrox 4VANC tool. You will no longer need to spend time and money recreating HD captioning data that is typically lost when editing projects. The unique Matrox workflow lets you capture, playback, and preserve closed captioning data while editing. Nothing is destroyed even when trimming or color correcting video clips.

In addition, Matrox has worked with CPC, the closed captioning software leader, to develop an innovative solution that allows the MacCaption software to encode, decode, edit, and create HD and SD closed captioning for use with Matrox SDI I/O devices. They also provide a cost effective way to monitor HD timelines containing closed captioning data on SDI and component SD monitors, while also inserting closed captioning information into line 21 of active video for SD deliverables. You can deliver HD and SD masters containing closed captions simultaneously.

Closed captioning support on the PC

Adobe Premiere Pro CS6 lets you attach a closed caption data file to a sequence and display the closed captions in the Program Monitor and through Firewire DV output. Compatible file types are described as .mcc and .scc files for use in DTV (CEA-708) and SD (CEA-608) transmissions respectively.

Matrox SDI I/O devices can add appropriately formatted closed captioning data to line 21 of analog SD outputs for monitoring and print-to-tape. They can also let you use standard (nonclosed captioning enabled) monitors to preview HD timelines with closed captioning data by overlaying decoded closed captioning text over the previewed video. This is the ideal costeffective way to see your closed captions, even when you're using an inexpensive HDMI display as your program monitor.

Matrox SDI I/O devices can also embed closed captioning data in SDI streams in accordance with the above specifications and let you simultaneously deliver HD-SDI and analog SD masters containing closed captions. Matrox products equipped with Matrox MAX technology can also deliver H.264 files with embedded closed captioning information for the web, iPhone, iPad, and Apple TV directly from Adobe Premiere Pro timelines.

Adobe After Effects

Produkty Matrox I/O pozwalają na tworzenie  grafiki 2D oraz 3D w After Effects w najlepszej  jakości, z pełnym rozmiarem klatki i pełną szybkością klatek z podglądem na różnych monitorach . Widzisz swoją prace tak jak zobaczy ją klient docelowy z właściwym odwzorowaniem kolorów  i w  standardzie 1:1 pixel mapping. Możesz ocenić swoje projekty w nowy prawidłowy  sposób.
Na komputerach PC Matrox dodaje szereg efektów do użycia z After Effects takich jak: chroma clamper, chroma key, chroma key shadow, i luma ley, ponadto  korekcja koloru podstawowa i drugorzędna . Te efekty są doskonałym dodatkiem dla  użytkowników Adobe Dynamic Link  którzy pracuja z Adobe Premiere Pro i After Effects.

Adobe Photoshop

W czasie pracy nad grafiką do produkcji wideo można użyć funkcji WYSIWYG aby zobaczyć  podgląd grafiki na zewnętrznym monitorze. Dzięki urządzeniu Matrox I/O widzisz dokładnie tak jak tą grafike będzie widział Twój klient. 

Adobe Media Encoder

Urządzenia  Matrox z opcją MAX oraz karty Mojito MAX umożliwiają ultraszybkie kodowanie do
formatu H.264 , wszystko to jest zintegrowane z programem Adobe Media Encoder.
Na komputerach Mac  Adobe media Encoder jest przyspieszany przez kodek Apple Quick Time. Czytaj więcej

Adobe Prelude

Adobe Prelude pozwala dodawać wyszukiwalne markery i inne tymczasowe dane podczas gdy przeszukujemy  nasze pliki wideo. . Produkty Matrox I/O umożliwiają pełny monitoring materiału na monitorze HDMI , SDI lub na analogowych wyświetlaczach, gdzie możesz o wiele dokładniej ocenić jakość Twojego materiału  niż używając małego  okienka do podglądu. 

Adobe Encore

Matrox I/O umożliwia zobaczenie menu Twojej płytki  BluRay lub DVD, czapterów i innych 
właściwości programu do authoringu na zewnętrznym monitorze, tak jak zobaczą to Twoi klienci.

Na komputerach PC można używać plików H.264 stworzonych przy uzyciu Adobe Media Encodera
 z matroxem MAX  bez ponownego czasochłonnego przeliczania materiału.



      Powrót do opisu urządzenia