Matrox Digital Video Solutions {short description of image}
{short description of image}
"REAL" Realtime Editing

{short description of image} {short description of image}

         
Każdy videofilmowiec zajmujący się montażem nieliniowym dąży do tego aby zrobić jak największą ilość projektów w mozliwie najkrótszym czasie. Do tego celu potrzebny jest system edycyjny pozwalający zobaczyć rezultat swojej pracy bez czekania
od razu. Wszystko co potrzeba do takiej pracy to unikanie renderingu czyli czasochłonnych obliczeń.


Niektóre firmy sprzedają tanie produkty które mają podstawowe możliwości RealTime, lecz tylko Matrox RT2500 jest prawdziwą platformą do montażu nieliniowego w czasie rzeczywistym .
Prawdziwy montaż typu REALTIME oznacza prace z dwoma strumieniami video oraz ze ścieżką graficzną  w tym samym czasie, z maksymalną wolnością w tworzeniu wysokiej jakości efektów i przejść.

         

    "REAL"Realtime Editing w Praktyce: Matrox RT2500 vs. Pinnacle   DV500


Matrox RT2500 oferuje prawdziwą 3-warstwową architekture podczas gdy Pinnacle DV500 tylko kilka podstawowych możliwości RealTime w architekturze 2-warstwowej . Shemat architektury obu kart zamieszczony poniżej przedstawia możliwości RealTime. Różowe prostokąty  pokazują efekty które użyte więcej niż jeden raz wymagają renderingu. Białe prostokąty oznaczają efekty które mogą być mieszane ze sobą. Jednym słowem technologia Flex 3D firmy Matrox daje dużo, dużo więcej możliwości RealT ime.  

           



            
   ArchitekturaRealTime karty DV500

DV500 Realtime Architecture

Ponieważ mozliwości RealTime karty DV500 są bardzo ubogie, firma Pinnacle załącza w zestawie z kartą dodatkowe oprogramowanie takie jak FreeFX i Hollywood FX Bronze które musi renderować wszystkie dodatkowe przejścia i efekty. To oprogramowanie nie jest w żaden sposób wspomagane przez architekture karty DV500. Równie dobrze pracuje ono na RT2500  (Oprócz FreeFX które wymaga do pracy obecnosci karty firmy Pinnacle).
Podstawowym atutem RT2500 jest specjalizowana karta graficzna Matrox G400 Flex 3D
która u możliwia tworzenie wspaniałych efektów 3D
         

                  Architektura RealTimekarty RT2500

RT2000 Realtime Architecture Powered by Matrox 3D


            Konfiguracja sprzętu użytego do testowania kart

The comparison tests on both the Pinnacle DV500 and the RT2500 were performed on identical systems in November 2000. DV500 drivers were version 1.2. RT2500 drivers were version 2.0.

Motherboard: Intel SE440BX (serial number IUSE82001592)
Bios: 4S4EB0X1.86A.0031.P11
Processor: Pentium III 500MHz (512 KB Cache)
RAM: 128 MB (SDRAM)
Video Drive: 18 GB Quantum 10K SCSI drive
SCSI controller: Adaptec Ultra3 29160N
AGP Graphics Card: Matrox Millennium Flex 3D Edition
    Memory: 32 MB
    Graphic Bios: 1.5-22
    Display Driver: 4.11.01.1270
    Mini-VDD: 4.11.01.1270
    Direct draw: 4.11.01.1270
    Direct X: 4.07.00.0700



większość testów była robiona na grafice i plikach video przedstawionych poniżej

32-bit graphics Boat image Sunset image
  Clip #1: 32-bit graphic  Clip #2: 5 second boat shot  Clip #3: 5 second sunset shot




  1.         Liczba jednoczesnych ścieżek


      Przykłady zastosowania architektury dwu-warstwowej

System edycyjny musi mieć możliwość miksowania dwóch źródeł video w czasie rzeczywistym. Podstawowe dwu-warstwowe efekty zawierają  nakładanie  grafiki na klip video, proste przejścia pomiędzy grafiką a video oraz przejścia pomiędzy dwoma klipami video łącznie z przenikaniem i efektami gradient wipe (proste przejścia 2D jednego obrazu w drugi) . DV 500 może robić takie efekty w czasie rzeczywistym. Bardziej skomplikowane dwu-warstwowe efekty takie jak obraz w obrazie (PiP). odwijanie strony wymaga renderingu na DV500, natomiast RT2500 robi te efekty w czasie rzeczywistym.

           
           
Przejście (rozmycie lub przenikanie) pomiędzy dwoma klipami




Robione w czasie rzeczywistym na DV 500 i RT 2000


          
           
            Przejście (rozmycie lub przenikanie) pomiędzy grafikąa plikiem video


 
Robione w czasie rzeczywistym na DV500 i RT 2000

         
Efekt przezroczystości pomiędzy klipem video a grafiką
(prosty kanał kanał alfa)



          
Robione w czasie rzeczywistym na DV500 i RT 2000

            UWAGA !!!  Tutaj RT2500 zaczyna pokazywać co potrafi
           
           
Efekt przezroczystości pomiędzy klipemvideo a grafiką

(złożony kanał alfa)



           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500





  Przykłady zastosowań trójwarstwowej architektury RT2500

Matrox RT2500 jest prawdziwym trzy warstwowym systemem edycyjnym.
Sprzęt pozwala na miksowanie  dwóch ścieżek videooraz bardzo ważnej ścieżkigraficznej. Mamy  do dyspozycji trzy ścieżki . Dwuwarstwowaarchitektura DV500 ogranicza stosowanie efektów RealTime. Poniższeprzykłady pokazują użycie przejść pomiędzy dwoma klipami video oraz jednym plikiemgrafiki .
DV500 może robić przejścia w czasie rzeczywistym między dwoma klipami video, jednak gdy nakładamy grafike RealTime się kończy - materiał musi być renderowany.

           
        
           
Przenikanie  pomiędzy dwoma plikami video z jednoczesnym nakładaniem grafiki


            .
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga! DV500 nie może wykonać tego prostego efektu w casie rzeczywistym.
Nie pozwala na to liczba użytych warstw (dwie ścieżki video i jedna graficzna).
Opisywany efekt renderuje się na DV 500 około 1 minuty na 5 sekund filmu.

           
            2. Elastyczność pracy na ścieżkach (warstwach) graficznych

Możliwości RealTime pracy na warstwach (ścieżkach) są w RT2500 imponujące. Ścieżka graficzna może być użyta jako podkład, może pojawić się między dwoma klipami video lub może zostać użyta jako górna ścieżka.
Na DV500 grafika musi być zawsze na górnej scieżce.

                  
            Przykłady podstawowy efektów na warstwach           

                   
Użycie grafiki jako podkładu


           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak prostego efektu w czasie rzeczywistym. Jednak gdy użyjemy innych programów (plugins) efekt taki może być renderowany. Typowy czas renderigu wynosi 1 minute na 5 sekund filmu

           
            

           
grafika na górnej ścieżce


plik graficzny jako podkład na ścieżce video2 z jednoczesnym efektem odwijania strony



Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.Podobne efekty można zrobić używając dodatkowego oprogramowania (plugins). Używając podobnego przejścia z Adobe Premiere page peel czas renderingu wynosił 1minute i 40 sekund.Używając programu BorisFx zabrało to dwie minuty i trzydzieści dziewięć sekund.

           

           
              Przykłady złożonej pracy wielowarstwowej (multilayering)


           
Przykład z grafiką na środkowej warstwie ze złożonymefektemna warstwie górnej

W tym przypadku efekt odwijania strony jest nakładany na górną scieżke,
plik graficzny z przenikaniem jest środkową ścieżką, a drugi klip video
służy jako podkład.



           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.Podobny efekt robiony za pomocą efektu page peel z Adobe Premiere renderuje się około 1 minuty i 40 sekund. Używając programu BorisFx zajmuje to 2 minuty i 39 sekund.
           

                       
Grafika ze złożonymi efektami  na najwyższej scieżce


Zastosowanie efektu odwijania strony na pliku graficznym z jednoczesnym przenikaniem  klipu video na podkładzie z klipu video2

           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.Podobny efekt robiony za pomocą efektu page peel z Adobe Premiere renderuje się około 1 minuty i 40 sekund. Używając programu BorisFx zajmuje to 2 minuty i 39sekund .

                    

"Virtulany klip" ze złożonymi efektami


W Adobe Premierze narzędzie "virtual clip" jest używane do uzyskania efektu odwijania strony w kombinacji z klipem video i nałożoną grafiką, na podkładzie z klipem video 2.


           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.  Podobny efektrobiony za pomocą efektu page peel z Adobe Premiere renderuje się około 1 minuty i 40 sekund. Używając programu BorisFx zajmuje to 2 minuty i 39 sekund.
           

            3. Liczba, jakość i wartosć efektów RealTime

Moc architektury RT2500 oparta na technologii MatroxFlex 3D przewiduje nielimitowaną ilość efektów w czasie rzeczywistym, które mogą być użyte na każdej z trzech scieżek.
Bardzo duży wybór efektów typu page curls, distortion filters, explosions, organic wipes z których każdy może być kluczowany - łącznie ze zmianą wielkości, rotacją,
efektamitypu PiP.
DV500 przewiduje tylko przenikanie, efekty typu organic wipes i kilka podstawowych filtrów. Wszystkie efekty PiP, filtry distortion i wszystkie efekty 3D muszą być renderowane

      
Zwijanie strony na video

Figure 12
          
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.  Podobny efektrobiony za pomocą efektu page peel z Adobe Premiere renderuje się około 1 minuty i 40 sekund. Używając programu BorisFx zajmuje to 2 minuty i 39 sekund


       

           
Efekty 3DVE na klipie video  z przenikaniem i nakładaniem grafiki

Figure 13
            .
Robiony w czasie rzeczywistym na RT 2000. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak prostego efektu w czasie rzeczywistym. Używając dodatkowego oprogramowania (plugins) mozna podobne efekty wyrenderować. Typowy czas renderingu wynosi około 1 minuty na 5 sekund filmu.
        
Efekty 3D DVE na grafice z zaciemnieniem na klipie video

Figure 14
 
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektu w czasie rzeczywistym.  Podobny efektrobiony za pomocą efektu page peel z Adobe Premiere renderuje się około   1 minuty i 40 sekund. Używając programu BorisFx zajmuje to 2 minuty i 39sekund         
           
Przejścia 3D Tile z przenikaniem na grafice

Figure 15
            
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić takzłożone efektu w czasie rzeczywistym.  Te efekty są mozliwe dzięki unikalnej technologii FLEX 3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskać za pomocą innych programów, lecz nie były one testowane 

                    

efekty cząstkowe nakładane na video z przenikaniem na grafice

Figure 16

Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobneefekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić takzłożone efektuw czasie rzeczywistym.  Te efekty są mozliwe dzięki unikalnej technologii FLEX 3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskać za pomocą innych programów, lecz nie były one testowane

           
Efekty cząstkowe nakładane na grafike  z przenikaniem na klipie video


  Figure 17
           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobneefekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić takzłożone efektówczasie rzeczywistym.  Te efekty są możliwe dzięki unikalnej technologii FLEX3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskaćza pomocą innychprogramów, lecz nie były one testowane 

           

          
Efekty cząstkowe nakładane na klipie video   z przenikaniem na grafice


Figure 18
           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobneefekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić takzłożone efektówczasie rzeczywistym.  Te efekty są możliwe dzięki unikalnej technologii FLEX3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskaćza pomocą innychprogramów, lecz nie były one testowane        

           
Efekt zniekształcenia nakładany na video

Figure 19
            .
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobneefekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić takzłożone efektówczasie rzeczywistym.  Te efekty są możliwe dzięki unikalnej technologii FLEX3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskaćza pomocą innychprogramów, lecz nie były one testowane  
           
           
           

         
Efekt zniekształcenia na grafice z przenikaniem na klipie vide

    Figure 20
        
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożonych efektów czasie rzeczywistym.  Te efekty są możliwe dzięki unikalnej technologii FLEX3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskać za pomocą innych programów, lecz nie były one testowane

         
           
Efekty cząsteczkowe na video z przenikaniem na grafice

Figure 21
           
Robiony w czasie rzeczywistym na RT2500. Podobne efekty wymagają renderingu na DV500

Uwaga: DV500 nie może zrobić tak złożone efektów czasie rzeczywistym.  Te efekty są możliwe dzięki unikalnej technologii FLEX3D firmy MATROX. Możliwe iż podobne efekty można uzyskać za pomocą innych programów, lecz nie były one testowane


    4. Możliwości pracy wielowarstwowej karty

Kiedy twój projekt potrzebuje więcej niż trzech scieżek video, wtedy na pewno przyda się sprzętowa akceleracja kompozycji wielowarstwowych karty RT2500.Jak widać poniżej na Timelinie mamy 5 klipów video z przenikaniem.
To nie jest Real Time i projekt musi zostać przerenderowany zarówno na DV500 jak i na RT2500. Jednak dzięki sprzętowemu wspomaganiu karty RT2500 projekt jest renderowany o wiele szybciej.


            
Sześcio-warstwowa kompozycja z użyciem prostego efektu przenikania



           
Czas renderingu na RT2500 wynosi 46.7 sekund, a na DV500 1 minute i 19 sekund


                                   
Sześcio- warstwowa kompozycja pełna złożonych efektów 3 D z przenikaniem


           
Czas renderingu 47.7 sekund na RT2500 i ponad 7 minut na DV500 używając filtrów BorisFx



           
Wnioski: Są oczywiste, komentarza nie będzie

st




{short description of image} {short description of image}
News Events Sales Support Products Register Careers About us Contact us Sitemap Search